- نقد و بررسی
- نظرات کاربران
شاسی یا اسکلت خودرو در زمان پیچیدن دارای تنشهای بسیاری است، با محدود کردن آنها سختی شاسی افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه باعث افزایش خوشدستی خواهد شد.
یکی از بیشترین تنشها در خودروهایی با تعلیق مکفرسون، معمولا در بالای اتاقک کمکفنرها بوقوع میپیوندد که با محدود کردن آن گام بزرگی در جهت افزایش هندلینگ ایفا خواهید کرد. برای این منظور دو سمت برجک را با یک واسطه به هم متصل میکنند، که آن واسطه استراتبار (در ایران به اشتباه استرسبار) نامیده میشود.
میله تعادل شاسی ماشین را محکم میکند. یعنی با قرارگرفتن روی موتور، خمیدگی سیستم تعلیق هنگام پیچها را کاهش میدهد.
در حالت عادی، خودروهای ایرانی Body-Roll بالایی دارند. «بادی رول» باعث میشود در مانورهای شدید، بدنۀ ماشین به سمت مخالف لیز بخورد. به تصویر زیر توجه کنید.